Energia sprzedaży!
Ten wpis za mną chodzi od 4 tygodni.
Uwielbiam kupować produkty, usługi i doświadczać wszystkiego co związane z niesamowitą obsługą. Ostatnio ze skanerem w oku na każdy element sprzedaży!
Jak łatwo można położyć temat i jak jeszcze łatwiej można spowodować , że doświadczenie kupującego jest poza jego oczekiwaniami w pozytywnym słowa tego znaczeniu.
Wystarczy dodać dobrą energię do sprzedaży i rzetelnie przeprowadzić przez proces zakupowy.
Desperacji
Potrzeby(tak! Jakkolwiek to brzmi)
Manipulować w procesie zakupu.
Sprawiać ze klient czuje się
świetnie po zakupie naszych produktów czy usług, a nie jak frajer który myślał coś innego bo to wynikało z oferty, a wyszło inaczej.
Wszystkich tych stanów doświadczyłam.
Jak łatwo można było te fatalne praktyki zamienić w niesamowite doświadczenie.
Wystarczyło obdarzyć kupującego uwagą.
Tak tyle i tylko tyle.
Wszystko w tym procesie obija się o brak zrozumienia ze strony sprzedawcy co tak faktycznie sprzedaje oraz błędne jego założenia.
Miałam przyjemność pracy z dwiema fotografkami ostatnio. W przypadku jednej z nich cena mojej usługi na etapie zapłaty wzrosła o 100% i tu ponoć nie powinnam się dziwić bo przecież tego o co prosiłam nie dało się zrobić w takim czasie jaki ona podała w wycenie, a po to wcześniej pytałam, aby wiedzieć.
Pytanie kto powinien to wiedzieć, ile MNIEJ-WIECEJ potrzeba czasu, aby konkretną sesję wykonać? Oczywiście bufor należy dodać, ale bufor to nie jest potrojenie czasu usługi.
To jest po prostu niedorzeczne.
Jeżeli mamy doświadczenie w tym co robimy to wiemy ile to powinno trwać co będzie potrzebne i ile to będzie kosztować.
Działanie przez założenie że przecież tego nie da rady zrobić w tym czasie i stawianie klienta w pozycji idioty jest absolutnie poniżej jakiegokolwiek poziomu. Po co zatem oferta wysłana z kosmosu, jak tu ona nie mogła być dopasowana. BRAK PROFESJONALIZMU. Ta pani fotograf gdyby tylko sprawiała że całe doświadczenie współpracy było top of the top miałaby strumień
poleceń z mojej strony. Uczucie jakie zostało po takiej współpracy nie pozwoli mi na puszczenie tego dalej.
Fotograf nr 2 FANTASTYCZNY VIBE. Pełen profesjonalizm , dostałam więcej niż oczekiwałam, dostałam rzeczy których się nie spodziewałam, dokładnie w zaproponowanym w ofercie czasie i warunkach finansowych. Skutek kupiłam 3x więcej zdjęć niż planowałam. Będziemy stale współpracować w szerszym zakresie i już poleciłam ją kilku koleżankom, a to dopiero początek.
Wystarczy dobrze wykonać usługę i dopilnować, aby klient miał przyjemność w trakcie i po jej zakupie.
ABSOLUTNIE mistrzowska obsługa klienta to mój cel nr 1 zarówno w moich szkołach, jak i procesach które mam przyjemność prowadzić. Trzeba zrobić rewizje procesu sprzedażowego, poprawić co trzeba i uczynić z własnych klientów najlepszych przedstawicieli handlowych. Wbrew pozorom to jest bardzo proste, a tak mało uwagi temu poświęcamy.
Z sobotnim pozdrowieniem Bezrąk.
